Honda NX650 Dominator info

User avatar
Manouelo650
Τακτικός Χρήστης
Τακτικός Χρήστης
Posts: 124
Joined: 10 Mar 2020 20:52
Location:
Contact:

Re: Honda NX650 Dominator info

Post by Manouelo650 »

ThemistocleS wrote: 09 Apr 2020 18:53 Εδωσες ιδεα, με την ιδια λογικη θα μπορουσε να φτιαχτει ενας οδηγος Cross reference parts με τα κοινα ανταλλακτικα του XRV650 με αλλες μηχανες ή ενας οδηγος με ανταλλακτικα του ΝΧ650 με κοινα ανταλλακτικα με αλλες μηχανες.
Δεν νομιζω οτι εχω δει πουθενα κατι παρομοιο...

Εχεις ιδεα το 30 % που δεν υπαρχει πλεον τι ειδους ανταλλακτικα ειναι?
Τα κυριώτερα. Μόνο οι βίδες έχουν απομείνει.

Όποιος θέλει μπορεί να το δει από εδώ...
https://www.cmsnl.com/honda_model8286/

ή από οποιοδήποτε άλλο site που πουλάει ανταλλακτικα...



User avatar
Manouelo650
Τακτικός Χρήστης
Τακτικός Χρήστης
Posts: 124
Joined: 10 Mar 2020 20:52
Location:
Contact:

Re: Honda NX650 Dominator info

Post by Manouelo650 »

To NX όπως είπαμε μπήκε στη παραγωγή το 1988 με το μοντέλο RD02.
Κρατήθηκε ίδιο και το 1989 και από την επόμενη χρονιά, άλλαξε εμφάνιση.
Δεν στέκομαι στις επιφανειακές διαφορές-χρώματα,πλαστικά, θέση φλας κλπ-, οι κύριες αλλαγές στα RD02 του 1990-1994 ήταν:
-έφυγε η μανιβέλα
-το ντεπόζιτο από 13λιτ έγινε 16 λιτ.
-η ιπποδύναμη μειώθηκε κατά 1 ίππο λόγω των περιορισμών καυσαερίων.

Το ΝΧ των ετών 1988-1989, θεωρείται το "καλό" και προτιμάται από πολλούς.

Image

Το 1995 όταν η γραμμή παραγωγής πήγε στην Ιταλία, έγιναν κάποιες αλλαγές στην εμφάνιση και στο σκελετό της ΝΧ.
Ουσιαστικότερες κατα τη γνώμη μου είναι:
-Αλλαγή στη βάση του αμορτισέρ και στο μοχλικό η οποία επέτρεψε τη τοποθέτηση μεγαλύτερου πίσω αμορτισέρ.
-Αλλαγή στη τοποθέτηση των σωλήνων του υποπλαισίου ώστε να μπει μεγαλύτερο σε χωρητικότητα φίλτρο αέρα.

Εδώ, οι σκελετοί RD02 & RD08 και με τα βέλη τα σημεία που διαφέρουν.

Image

Image


Στη παρακάτω φωτό, το "ιταλικό" RD08...

Image



User avatar
Manouelo650
Τακτικός Χρήστης
Τακτικός Χρήστης
Posts: 124
Joined: 10 Mar 2020 20:52
Location:
Contact:

Re: Honda NX650 Dominator info

Post by Manouelo650 »

Τα ηλεκτρικά διαγράμματα του ΝΧ.

RD02

Image


RD08

Image



User avatar
Manouelo650
Τακτικός Χρήστης
Τακτικός Χρήστης
Posts: 124
Joined: 10 Mar 2020 20:52
Location:
Contact:

Re: Honda NX650 Dominator info

Post by Manouelo650 »

Μάνιουαλς για το Domi.

Το Owners Manual μπορείτε να το κατεβάσετε από εδώ:

Owners Manual NX650


To Service Manual, αφορά το RD02(1998-1994), αλλά ισχύει και για το 95% του RD08.

Service Manual NX650


Με την κυκλοφορία του RD08, η Honda Ιταλίας, έβγαλε ένα ολιγοσέλιδο συμπληρωματικό manual, το οποίο έχω σε έντυπη αλλά όχι σε ψηφιακή μορφή...

Image


Επίσης υπάρχει και το παρακάτω manual στα γερμανικά. Αναλυτικό με τη γερμανική μεθοδολογία...

Image


...και τέλος της γνωστής RMT, που κυκλοφορεί στα γαλλικά και στα ισπανικά. Τα 2 τελευταία τα έχω επίσης σε έντυπη μορφή, χωρίς να έχω καταφέρει να τα βρω σε ψηφιακή.

Image



User avatar
Manouelo650
Τακτικός Χρήστης
Τακτικός Χρήστης
Posts: 124
Joined: 10 Mar 2020 20:52
Location:
Contact:

Re: Honda NX650 Dominator info

Post by Manouelo650 »

Μερικές διαφημιστικές καταχωρήσεις...

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image



User avatar
Manouelo650
Τακτικός Χρήστης
Τακτικός Χρήστης
Posts: 124
Joined: 10 Mar 2020 20:52
Location:
Contact:

Re: Honda NX650 Dominator info

Post by Manouelo650 »

Κάποια στοιχεία και επιδόσεις του Domi από τεστ του ΜΟΤΟ και μερικές φωτό από τεστ ξένων μοτοπεριοδικών...

Image

Image

Image

Image

Image



User avatar
korobilis7
Παλιά καραβάνα
Παλιά καραβάνα
Posts: 1344
Joined: 12 Mar 2010 23:42
Location:
Contact:

Re: Honda NX650 Dominator info

Post by korobilis7 »

Παραθετω κειμενο,οπως γραφηκε στο τευχος 48 τον Ιουλιο του 1995 στο περιοδικο 2Τροχοι.

HONDA NX 650 DOMINATOR

Το On/Off του 2000

Πρέπει να γυρίσουμε πίσω στο 1984, για να φτάσουμε στις ρίζες της NX 650.
Τότε παρουσιάστηκε η XL 600 R, που είχε τον επαναστατικό τεχνολογικά κινητήρα RVFC της HONDA.
H ιστορία της DOMINATOR ξεκινάει το 1989, οπότε και παρουσιάστηκε η μονόχρωμη τότε μοτοσικλέτα, που μέχρι σήμερα δεν έχει υποστεί πολλές εμφανισιακές και λειτουργικές μεταβολές.

Βασιζόμενη στην αξιοπιστία και την ευχρηστία του κινητήρα RFVC, έχει διαστάσεις 100x82 χιλ., κυβισμό 644 κ.εκ. και φυσικά αποτελεί τεκμήριο. H χρήση για την οποία είναι προορισμένη, φαίνεται ότι την κατατάσσει στα είδη «πολυτελείας» για το Ελληνικό Κράτος. Γιατί το να έχεις μια μοτοσικλέτα διπλής προσωπικότητας σημαίνει ότι έχεις πολλά να κάνεις, άρα έχεις και εισόδημα μεγάλο. Πώς αλλιώς θα έβρισκες 1.968.000 δρχ. για να την αποκτήσεις;
Αν όλ' αυτά τα συζητούσαμε βεβαίως με κάποιον Ευρωπαίο, θα μαςνόμιζε για «αφρικάνους» και μάλλον θα επιζητούσε να γίνει ο κατακτητής μας (Dominator).

H Honda με την «καινούρια» NX θέλει να κατακτήσει τις καρδιές αυτές που θέλουν μια μοτοσικλέτα λιγότερο ασφάλτινη από την ήδη πετυχημένη Africa Twin και περισσότερο τουριστική από την... XR 600 R.
Και όταν μιλάμε για κατακτήσεις, ξεκινάμε από την εμφάνιση. Σ' αυτόν τον τομέα, ειδικά στον χρωματισμό άσπρο-μοβ-κόκκινο, η NX καταφέρνει να τραβήξει το μάτι αμέσως. Χωρίς μεγάλο όγκο, με όμορφες γραμμές, με φλόγες και χρυσό.
Όμως για να ολοκληρωθεί μία κατάκτηση πρέπει να δούμε και τον «εσωτερικό κόσμο» και το τι δυνατότητες και χρησιμότητες έχει η
Do-MINA-tor.
H «Μίνα» λοιπόν με τον κινητήρα με τη γνωστή κεφαλή με τις 4 ακτινωτής διάταξης βαλβίδες, τροφοδοτείται από ένα καρμπιρατέρ και σε συνδυασμό με τον αντικραδασμικό άξονα και το κιβώτιο των 5 σχέσεων διαθέτει αρκετή ελαστικότητα, «τραβώντας» άνετα από τις 3.000σ.α.λ.. Έως τις 6.000 σ.α.λ. ο κινητήρας αισθάνεται υπέροχα και από κει και πάνω απλώς ανεβάζει. H εκκίνηση γίνεται με μίζα την οποία τροφοδοτεί η ξηρού τύπου μπαταρία των 12V-8Ah. Στο πλαίσιο συναντάμε ατσάλι σε τετραγωνική και σωληνωτή διατομή που δένει με σχεδόν άκαμπτα αποτελέσματα. Το ψαλίδι είναι επίσης από ατσάλι, τετραγωνικής διατομής και ελέγχεται μέσω του συστήματος Pro Link από ένα
αμορτισέρ αερίου-λαδιού με μοναδική ρύθμιση αυτή της προφόρτισης του ελατηρίου. H αντικατάστασή του κρίνεται ως θετική κίνηση, μια και θα βελτιώσει ακόμη περισσότερο το ήδη καλό κράτημα. Εμπρός το συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι της Showa δεν προβληματίζει πουθενά αλλά δεν διαθέτει ούτε καν βαλβίδες αέρα.

Στον τομέα της επιβράδυνσης (βασικός για μία μακροχρόνια κατάκτηση) η Nissin βοηθάει με μία δαγκάνα δύο εμβόλων με γλύστρα για εμπρός, ενώ πίσω η δαγκάνα του ενός εμβόλου με τον δίσκο έχει εύκολο έργο, καθώς τα 185 κιλά που ζυγίζει (γεμάτη) η NX μεταφέρονται στον εμπρός τροχό στο φρενάρισμα.
Πάνω στις αλουμινένιες ζάντες των 21 και 17 ιντσών, «κάθονται» ελαστικά διαστάσεων 90/90-21 και 120/90-17, είτε της Dunlop είτε της Pirelli, καθώς η συναρμολόγηση της Μίνας γίνεται στην Ιταλία.
Την NX 650 θα μπορούσαμε να την χαρακτηρίσουμε στην εργοστασιακή μορφή 80% ασφάλτινη και 20% χωμάτινη. H συμπεριφορά της στην άσφαλτο είναι πολύ καλή και οι ταξιδιωτικές της ικανότητες ικανοποιητικές, καθώς το μικρό της φέρινγκ στέλνει τον αέρα στο κράνος ενός μέσου ύψους αναβάτη. Όταν βέβαια η ταχύτητα πλησιάζει τη μέγιστη των σχεδόν 160 χ.α.ώ., η κατάσταση δεν είναι ευχάριστη για τον αναβάτη που κάθεται άνετα στη σωστής σκληρότητας σέλα, μια και νιώθει το κράνος του βαρύ από τον αέρα. Ευτυχώς το τιμόνι και τα
χειριστήρια είναι βολικά με σωστές γωνίες.

Σε ορεινή ασφάλτινη διαδρομή η Dominator φέρνει χαμόγελο στα χείλη, απαιτεί όμως εγρήγορση καθώς τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν. Το αμορτισέρ με δύο άτομα και αποσκευές ζεσταίνεται, αλλά δεν δυσκολεύεται να κρατήσει σε επαφή τον πίσω τροχό με την άσφαλτο. Τα Pirelli MT 60 που ήταν εφοδιασμένη η NX της δοκιμής είναι πολύ καλά, αλλά θέλουν προσοχή όταν ζεσταθούν. Αντίστροφα, τα Dunlop Trailmax θέλουν προσοχή όταν είναι κρύα. Οι αλλαγές κατεύθυνσης γίνονται εύκολα και χωρίς πολλές ελαστικότητες, ενώ οι δυνατότητες των φρένων κάνουν τον αναβάτη να ψάχνει για καλή άσφαλτο, καθώς στο όριο μπορεί να μπλοκάρουν. O συνεπιβάτης αισθάνεται πολύ άνετα στην πίσω θέση, καθώς η «σχέση» σέλας και μαρσπιέ είναι σχεδόν όμοια με αυτήν του αναβάτη.

Στο χώμα τα πράγματα αλλάζουν δραματικά, καθώς το αμορτισέρ της Showa δυσκολεύεται όσο αυξάνεται ο ρυθμός. Δεν είναι λίγες οι φορές που ο αναβάτης θα σηκωθεί από τη σέλα για να μειώσει τις καταπονήσεις στη μέση του. Το ποσόν των 150.000 δρχ. δεν είναι υπερβολικό για τη βελτίωση πουπροσφέρει ένα αμορτισέρ Ohlins ή W.P. στην οδηγική συμπεριφορά της NX.
Εξάλλου η συμπεριφορά της στο χώμα θα βελτιωθεί τόσο, που σε συνδυασμό με τις οδηγικές ικανότητες του αναβάτη της μπορεί να πάει σχεδόν παντού, ακόμη και με ταχύτητες πάνω από 100 χ.α.ώ., έχοντας όμως πάντα στο νου ότι πρόκειται για μοτοσικλέτα διπλής χρήσης.

Τέλος, οι λεπτομέρειες είναι αυτές που κάνουν τη ζωή πιο εύκολη, όπως η μεγάλη και καλαίσθητη αλουμινένια σχάρα που έχει και πλαστική βάση για την κλειδαριά, οι πρακτικές αλλά μεγάλες χούφτες στις μανέτες (βρίσκουν λόγω μεγέθους στους καθρέφτες των αυτοκινήτων), τα μαλακά χειριστήρια και ο λεβιές ταχυτήτων με αίσθηση «βουτύρου». Ακόμη, οι καθρέφτες και οι φωτιστικές ικανότητες του μεγάλου προβολέα κάνουν την κίνηση εντός και εκτός πόλης πιο ασφαλή. H αλουμινένια προστατευτική ποδιά του κινητήρα περιέχει και την πλαστική θήκη των εργαλείων που κρίνονται επαρκή για μικροεπισκευές.

Αγοράζοντας λοιπόν μία μοτοσικλέτα διπλής προσωπικότητας, ο υποψήφιος αγοραστής περιμένει να τα κάνει σχεδόν όλα και σ' αυτόν τον τομέα η NX τοποθετείται στην κορυφή. Δίνοντας κάτω από 2 εκατομμύρια για την αγορά της, παίρνει κανείς σαφώς «περισσότερη μοτοσικλέτα για τα χρήματά του», απολαμβάνοντας και μια ποιότητα κατασκευής υπεράνω κριτικής. Εάν μάλλιστα ληφθούν υπόψιν όχι μόνο οι αυξημένες δυνατότητές της αλλά και η -υπέρ της- διαφορά τιμής με τον ανταγωνισμό, τότε η απόκτησή της δεν θα μπορούσε παρά να χαρακτηρισθεί ως ευκαιρία...

ΥΠΕΡ
Ευκολία και άνεση στην οδήγηση
Εύστροφος κινητήρας
Φρένα
Κράτημα
Εμφάνιση
Ποιότητα κατασκευής

KATA
Μέτριο αμορτισέρ
Ελλιπής προστασία φέρινγκ


“Εκείνος που δεν ταξιδεύει, δεν έχει γνωρίσει την αξία των ανθρώπων.”
Μαυριτανική παροιμία.

User avatar
Manouelo650
Τακτικός Χρήστης
Τακτικός Χρήστης
Posts: 124
Joined: 10 Mar 2020 20:52
Location:
Contact:

Re: Honda NX650 Dominator info

Post by Manouelo650 »

korobilis7 wrote: 18 Apr 2020 16:48 Παραθετω κειμενο,οπως γραφηκε στο τευχος 48 τον Ιουλιο του 1995 στο περιοδικο 2Τροχοι.

HONDA NX 650 DOMINATOR

Το On/Off του 2000


ΥΠΕΡ
Ευκολία και άνεση στην οδήγηση
Εύστροφος κινητήρας
Φρένα
Κράτημα
Εμφάνιση
Ποιότητα κατασκευής

KATA
Μέτριο αμορτισέρ
Ελλιπής προστασία φέρινγκ

Πολύ κατατοπιστικό το κείμενο των 2ΤΡΟΧΩΝ. Ευχαριστώ Κώστα! :D

Συμπληρώνω με κομμάτια από ένα συγκριτικό του ΜΟΤΟ(μάλλον του 1994).

Image

Image

Image

Image

Image



User avatar
Manouelo650
Τακτικός Χρήστης
Τακτικός Χρήστης
Posts: 124
Joined: 10 Mar 2020 20:52
Location:
Contact:

Re: Honda NX650 Dominator info

Post by Manouelo650 »

Οι πρώτες σελίδες από το αυγκριτικό του γαλικού MOTOCRAMPONS, Νο 38, 1988.
Περιλαμβάνει και το ΚΤΜ 600...

Image

...και τα αποτελέσματα που δίνει το περιοδικό...

Image



User avatar
Manouelo650
Τακτικός Χρήστης
Τακτικός Χρήστης
Posts: 124
Joined: 10 Mar 2020 20:52
Location:
Contact:

Re: Honda NX650 Dominator info

Post by Manouelo650 »

Ακόμα ένα συγκριτικό από γαλοκό περιοδικό.
Στις 9 μοτό που τεστάρει, έχει και την ΑΤ ΧRV650 και το Transalp 650.

Image

Image

Οι αναβάτες, δίνουν 100 β. στην XRV 650, 99 στην ΝΧ 650 kai 96 στο ΧLV 650.

H πρώτη θέση με 101 β. δίνεται στο SUZUKI, το οποίο είναι ένα ιδιαίτερα αξιόλογο μηχανάκι.

Τελικά όμως, ο χρόνος έδειξε τη σαφή ανωτερότητα των μοντέλων της Honda και στο σχεδιαστικό αλλά κυρίως στο μηχανολογικό τομέα με τη απαράμιλη ποιότητα της μαμάς Honda, η οποία κάνει τα 3 αυτά μοντέλα να κυκλοφορούν και να ταξιδεύουν 32 ολόκληρα χρόνια μετά! :!: :!: :!:

Image



User avatar
Manouelo650
Τακτικός Χρήστης
Τακτικός Χρήστης
Posts: 124
Joined: 10 Mar 2020 20:52
Location:
Contact:

Re: Honda NX650 Dominator info

Post by Manouelo650 »

Η δική μου προσέγγιση στο ΝΧ τώρα.

Προερχόμενος από το βαρύ XRV, όταν το οδήγησα για πρώτη φορά νόμιζα ότι είναι 250άρι. Εκπληκτικά μικρών διαστάσεων μηχανάκι. Και ελαφρύ, καθότι αερόψυκτο και με τα εντελώς απαραίτητα περιφερειακά. Οδηγώντας το έχω την αίσθηση ότι αρκεί να γείρω το κεφάλι μου για να στρίψει . Ότι πρέπει για παιχνίδι. Δώσε του επαρχιακούς δρόμους με στροφιλίκια και το χαμόγελό σου θα είναι μόνιμο. Και off road βεβαίως...

Βέβαια, αυτό πληρώνεται στο πεδίο της άνεσης. Δεν έχω κάνει ακόμα μεγάλο ταξίδι, αλλά με τίποτα δεν περιμένω να φτάσω τα 500-800Κμ τη μέρα που έκανα με το XRV650. Ακόμα, στην εργοστασιακή του μορφή, ο οδηγός μένει απροστάτευτος από το μικρό φέρινγκ. Και σαφώς ξεχνάμε τα 2 άτομα με το γαϊδουρίσιο φόρτωμα των Africa.
Από τη στιγμή όμως που έχω εφαρμόσει την λογική του "ενός ατόμου" στη μοτό, το παραπάνω δεν με αγγίζει πλέον.

Ο κινητήρας των ΝΧ δεν έχει το εύρος απόδοσης του V-52 των XRV, αλλά και λόγω μικρότερου βάρους κινεί αξιοπρεπώς το μηχανάκι. Θέλει λίγο "ξύπνημα", όπως και των "αναιμικών" XRV.
Όπως και τα XRV, τα ΝΧ έχουν απαράμιλλη ποιότητα κατασκευής, ΔΕΝ σπάνε ΔΕΝ χαλάνε. Καθότι είναι πιό απλά, παρουσιάζουν και λιγότερα προβληματάκια με τον ανορθωτή να είναι κοινό θέμα.

Όμως όπως συμβαίνει και στα Άφρικα, η σχεδίαση τους είναι πίσω στη δεκαετία του 1980, οπότε απέχουν πολύ από τις σημερινές κατασκευές σε επίπεδο αναρτήσεων και ιπποδύναμης κυρίως. Έτσι, θέλουν οπωσδήποτε "αναβάθμιση", για να εξακολουθήσουν να προσφέρουν τη μέγιστη ικανοποίηση στον αναβάτη τους...


Σ΄αυτή τη πανδαισία χρωμάτων, χαρακτηριστική για το πρώτο μισό της δεκαετίας του 1990, πήρα το δικό μου Domi.
Είναι "ιαπωνικό", RD02 μοντ.1993.
Αγοράστηκε το 2019 με 43.000 χιλ.

Image



User avatar
Manouelo650
Τακτικός Χρήστης
Τακτικός Χρήστης
Posts: 124
Joined: 10 Mar 2020 20:52
Location:
Contact:

Re: Honda NX650 Dominator info

Post by Manouelo650 »

Αναβάθμιση λοιπόν με σκοπό να δημιουργηθεί μια Light Rally έκδοση.

Κατ΄αρχή ο κινητήρας.

Μπήκαν διάφορα καλούδια, χωρίς να αυξηθεί ο κυβισμός.

• -Πιστόνι WISECO με συμπίεση 10,5:1(για XR650L).
• -Εκκεντροφόρος HOTCAMS πρώτο στάδιο(για XR650L).
• -Βαλβίδες, αλυσίδα εκκεντροφόρου PROX.
• -Ελατήρια βαλβίδων κλπ παρελκόμενα KIBBLEWHITE
• -OTR ψυγείο λαδιού.
• -OTR λαιμούς, μεγαλύτερης διαμέτρου.
• -G.P.R. 2 σε 1 τελικό εξάτμισης.
• -ΤΜ 42 MIKUNI καρμπυρατέρ.
• -TWINAIR σφουγγάρι φίλτρο αέρος.
• -Ανορθωτής-πολλαπλασιαστής SX Electronics(για Africa Twin).
• -Μπουζί ιριδίου NGK.
• -EBC δίσκοι απομόνωσης με 15% σκληρότερα ελατήρια.
• -Αλουμινένια ποδιά κινητήρα της RICOCHET(για XR650L).
• -κλπ,κλπ,κλπ...

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Ο κινητήρας ξύπνησε. XRοποιήθηκε θα μπορούσα να πω, το ΝΧ μου θυμίζει πλέον το ΚΤΜ620 που είχα κάποτε.
Με το Μικούνιασμα, δεν αισθάνεται καλά στο σταθερό γκάζι, θέλει γκαζιές, αλλαγές ταχυτήτων και γρήγορη οδήγηση.

Η χαρά του παιδιού, γιατί παιδί γίνεσαι όταν το οδηγείς... :D :D :D



User avatar
cult
Νέοπας
Posts: 9
Joined: 04 Feb 2020 15:24
Location: Thessaloniki
Contact:

Re: Honda NX650 Dominator info

Post by cult »

Φοβερή δουλειά Μανουέλ!!δώσε και μια ολόσωμη φωτό στο λαό.

Το Άφρικα έχει παροπλιστεί??



User avatar
Manouelo650
Τακτικός Χρήστης
Τακτικός Χρήστης
Posts: 124
Joined: 10 Mar 2020 20:52
Location:
Contact:

Re: Honda NX650 Dominator info

Post by Manouelo650 »

cult wrote: 24 Apr 2020 21:12 Φοβερή δουλειά Μανουέλ!!δώσε και μια ολόσωμη φωτό στο λαό.

Το Άφρικα έχει παροπλιστεί??
To Αφρικα με τη πώλησή του χρηματοδότησε τη κατασκευή της MRD (Manouel Research @ Development) 650... :lol: :lol: :lol: :roll:



User avatar
cult
Νέοπας
Posts: 9
Joined: 04 Feb 2020 15:24
Location: Thessaloniki
Contact:

Re: Honda NX650 Dominator info

Post by cult »

Manouelo650 wrote: 24 Apr 2020 21:32
cult wrote: 24 Apr 2020 21:12 Φοβερή δουλειά Μανουέλ!!δώσε και μια ολόσωμη φωτό στο λαό.

Το Άφρικα έχει παροπλιστεί??
To Αφρικα με τη πώλησή του χρηματοδότησε τη κατασκευή της MRD (Manouel Research @ Development) 650... :lol: :lol: :lol: :roll:

Συνολικό κόστος ανακατασκευής? (αν θες να το αναφέρεις)



Post Reply